UTETRÄNING

Jogginggrupp för Dig som vill jogga eller springa tillsammans med andra entusiaster! Samtidigt får Du möjlighet att ta del av tips eller råd om denna träningsform och pulsbaserad träning. Här får Du chansen att tillsammans med andra hitta den nivå och det tempo som passar just Dig. På plats finns alltid duktiga ledare som kan hjälpa Dig om det är något Du funderar över.

Information om plats/er som joggingen kommer att äga rum finns i gruppträningsschemat. Klicka på ”joggingrutan” och Du får information vecka för vecka var gruppen samlas. Boka gärna Ditt pass innan så ledarna vet hur många som förväntas komma till varje tillfälle.

På med joggingskorna!

EASY RUN

EASY RUN vänder sig till dig som är nybörjare eller har åallit uppe med jogging en längre tid. Vi börjar fran grunden och varvar jogg med Power Walk.

Vi hjälper dig såldes från att du kan jogga sammanhängande 1 min till sammanhängande 45 min på endast 10 veckor.

Tempot i gruppen ar ca 6:30-7:00 per km när vi joggar.

(Vi tar oss ca 5-7 km på en timme).

MID RUN

MID RUN vänder sig till dig som är någonstans mellan nybörjare och van löpare.

Tempot i gruppen är ca 6:00-6:30 per km när vi joggar.

TEMPO RUN

TEMPO RUN vänder sig till dig som springer regelbundet eller tidigare varit med i våra löpgrupper.

Här springer vi sammanhängande med ett snitt tempo på ca 5:30-5:45/km.

Funkar även att vara med om du
ligger runt 6:00 tempo också.

INTERVAL RUN

INTERVAL RUN är intervallträning i form av löpning. Alla kan vara med då upplägget ar sa att vi förhåller oss på en och samma plats hela tiden och var och en arbetar utifrån sin egen förutsättning.

F HIT RUN

F HIT RUN vänder sig till dig som vill utmana löpningen med andra inslag. Naturliga fartlekar, backträning, transport av diverse vikter, kroppsegna övningar etc. 

Terräng, redskap och upplägg varierar gång från gång.