NYHETSBREV V. 4

Då har vi kommit en liten bit in på det nya decenniet och jag hoppas du fått bra fart på din träning och att det känns bra. Då kommer resultaten snart också men räkna med att det tar tid. Räkna också med att du kanske kommer att dra på dig en förkylning nu i februari. Det är ganska normalt. Vad jag menar med att du ska räkna med det är att du ska vara beredd på en så´n motgång och veta vad du ska göra. Om du blir förkyld, ta ett uppehåll på ett par veckor och bli frisk igen. Sedan börjar du om från början. Svårare än så är det faktiskt inte. Tyvärr är det många som inte kommer igång med träningen igen och det tror jag beror på att många har inställningen ungefär ”jag blev ju sjuk precis när jag började träna och leva mer hälsosamt så det är ingen idé”. Så mitt tips är att vara mentalt förberedd på att förkylningen kommer – kommer den inte så blir det ju bara bättre än förväntat! ”Det är inte hur man har det utan hur man tar det” som Johan Plate uttrycker det. Plate som för övrigt kommer till Arvika 12 februari med sin föreläsning ”Lek med Tanken – mental träning för barn & ungdom”. Kan rekommenderas om du har möjlighet. Och inte är förkyld…….;)

Feelgood
Imorgon, lördag har vi en Feelgood-dag mellan kl 9 och 13 där vi fokuserar på lugnare aktiviteter för kropp och själ. Du kan passa på att prova på yoga för dig som aldrig yogat, poweryoga och BodyBalance. Vi har provsmakningar, utlottningar och testa på och få råd och tips om massage. Vi har även ett bra massageerbjudande den här dagen. Läs mer på
https://halsokompaniet.se/ma-bra-formiddag/

Morgonträning mm
Det är ett ganska hårt tryck på vår gruppträning just nu, vilket naturligtvis är ett angenämt problem. Samtidigt lite frustrerande när vi vill att alla ska få plats. Det är ofta fullbokat men det är ganska vanligt att det finns platser när väl passet körs. Så återigen ber jag er att lämna återbud så snart ni kan när ni vet att ni inte kommer på passet. Då hinner vi fylla på med reserver. Och står du som reserv, även om det är 10-15.e reserv, så var beredd på att det kommer ett sms om att du fått plats men att det troligen inte kommer förrän under eftermiddagen samma dag som passet äger rum.

Fler och fler upptäcker morgonträningens fördelar. För många kan det vara den tiden som enklast att planera in träningen utan att det dyker upp en massa överraskningar med övertid på jobbet, barn som ska skjutsas/matas/omhändertas e dyl. Träningen blir avklarad direkt, du får en härlig energifylld start på dagen, sätter igång förbränningen med en gång och du mår så bra hela dagen. Än så länge har vi inga köer på morgonträningen. Det har vi inte heller på lunchpassen. Så om du har möjlighet att styra lite på din lunchrast så kanske det kan vara ett bra alternativ? I samband  med din träning på lunchen så kan du köpa med dig en smoothie alt. vår hälsosamma Foodbox eller så ser vi till så att den är varm och iordning direkt efter ditt pass. Detta kan du naturligtvis även göra på kvällspassen (Finns det önskemål om detta även på morgonen så meddela oss gärna om det). Ytterligare ett tips om du vill och kan styra om i dina träningstider: torsdagar! Av någon anledning så är torsdagarna lite lugnare så testa gärna det.
 
Sun Trip Medlemsfest
Boka in 21 mars för då är det fest på Scandic. Vi orkar inte vänta längre på sommaren så det blir sommartema på festen. Mat, dryck och underhållning för 499 kr. Sista anmälningsdag är den 29 februari och vi har begränsat med antal platser.
 
Träningsresan
Och apropå begränsat antal platser så är träningsresan just nu fullbelagd. Vi har 40 bokningar klara och vi vet att det är några fler som skulle vilja följa med. Vi har bett om 10 platser till men i dagsläget är flyget fullbokat. Det är andra arrangörer som har tingat platser och vår förhoppning är de inte lyckas fylla upp sina och därmed kan släppa några till oss. När detta skulle kunna ske vet vi inte än men vi ligger på hela tiden;) Vill du med men inte har bokat än så håll ögon och öron öppna. Vi meddelar så fort vi får besked isf.
 
Parfymer
Återigen måste jag be alla om att ta det lite lugnt med parfym i våra lokaler. Vi har flera medlemmar som får väldigt svårt att andas. Undvik att använda sprayer och var lite varsam med dofterna tills ni kommer hem.
 
Tack för nu och ”over and out”
Häng i och kämpa på med din träning tillsammans med alla andra glada ”Hälsokompanister”. Träning 2-3 ggr/vecka och ett i övrigt aktivt och socialt liv med bra mat bäddar för ett fantastiskt 2020!

Med vänlig hälsning
Tony med personal