MEDLEMSBREV V.14

Lite sent medlemsbrev den här veckan. Lite i”elfte timman” tyvärr men så blir det ibland…. Trevlig att ni ändå är så många som fortsätter träna hos oss i dessa tider. Men jag tjatar vidare om att du ska känna efter lite extra noga nu innan du går på din träning. Minsta lilla förkylningstecken så ta det säkra före det osäkra och stanna hemma eller ta en promenad/cykeltur e.dyl.

Var noga med att spraya och torka av den utrustning du använt – EFTER att du lagt eller hängt tillbaka den. Spraya gärna även INNAN du ska använda utrustning också.

Träna gärna i långbyxor, långärmat och ha handskar om du tycker att det känns bättre men spraya och torka efter dig ändå.

Allt detta är sunt förnuft och att vi visar hänsyn och respekt.

Kommande vecka är all träning på våra EasyLine-maskiner och därmed även kvällspassen må-to, inställt. Tyvärr måste vi göra detta då stormen i torsdags tog knäcken på vårt tält. Vi jobbar på ersättningspass utomhus men de kommer igång efter påsk i så fall. Seniorpass på EasyLine ersätts med annan utomhusträning men med liknande övningar redan kommande vecka på tisdag och torsdag. Men ingen EasyLine på kvällstid vecka 15 alltså, tyvärr.

Följande gäller incheckning för SAMTLIGA utomhuspass framöver: Du behöver inte gå in till receptionen för att checka in. Instruktören löser detta på plats men fortfarande gäller det att du kommer 10 min innan passet ska börja.

Vi har öppnat upp våra ”hemvändarkort” som vi körde över jul och nyår, igen. D.v.s. om det är någon som tillfälligtvis är tillbaka i Arvika så kan denne köpa ett hemvändarkort på 14 eller 31 dagar. Om du känner till någon student som kommit hem på obestämd framtid så är det bästa för hen att teckna ett vanligt medlemskap som löper på månad för månad. Det innebär iofs en bindningstid men den bryts vid studier eller arbete på annan ort. Så om det inte blir så att högskolorna öppnar upp igen förrän till hösten så är ett vanligt medlemskap det bästa och billigaste. Strax innan coronakrisen hann vi införa studentrabatt också…….;)

Det är hemskt lätt gjort att hamna i en negativ spiral när vi ändrar våra dagliga rutiner och som nu kanske du håller dig hemma och borta från sociala kontakter. Det är lätt att bli stillasittande och börja äta mer och sämre, kanske t.o.m. lite ”tröstätning”? Vill du motverka detta men inte vet riktigt hur, var och när du ska börja? Skulle det passa dig att ha tillgång till en av våra PT:s en kvart per vecka (1 timmes uppstart) som kan lägga upp både kost- och träningsprogram OCH som följer upp hur det går det för dig? Allt detta via nätet – PT Online! Mer info om detta kommer innan påsk så håll ögonen öppna efter marknadsföring om detta på vår hemsida, Facebook, Instagram mm.

Ha det så bra tillsvidare och sköt om dig!

Mvh, Tony med personal