Spinningklassiker

SPINNING-DISTANS
Konditionsträning på cykel där fokus ligger på uthållighet och förbränning. Intensiteten ligger på en jämn nivå hela passet (pratvänligt) utan att få mjölksyra. Med hjälp av Activiosystemet kan Du hålla koll på Din puls för att få en så effektiv träning som möjligt. Välj mellan Distans 45, 60 eller 90 minuter.

SPINNING-INTERVALL
Konditionsträning på cykel som är uppbyggt i intervaller mellan arbete och återhämtning. Effektivt sätt att bygga upp Din kondition på. Med hjälp av Activiosystemet kan Du hålla koll på Din puls för att få en så effektiv träning som möjligt. Finns i 30, 45 och 60 min klasser.

SPINNING-TERRÄNG
Ett utmanande cykelpass med inriktning på uthållighet. Du jobbar i längre perioder där den stora utmaningen är att försöka hålla motståndet hela tiden. Belastningen varierar precis som terrängen gör när Du cyklar ute i skogen. Med hjälp av Activiosystemet kan Du hålla koll på Din puls för att få en så effektiv träning som möjligt. Välj mellan Terräng 45 eller 60 minuter.

SPINNING- DISTANS/TERRÄNG OCH MORGONSPINNING
Detta är klasser med större valfrihet men där grunden är ett distanspass under första delen med en puls mellan 65 och 75% av maxpuls för att sedan öka intensiteten till 75 – 85% andra delen. Den som vill kan dock välja att ligga kvar i distanszonen på ca 75% hela klassen. Avslutas med nedvarvning och stretch ca 10 min.