Vanliga Frågor

FÖR ORDNINGENS SKULL

 

Vad har ni för åldersgräns?
Man ska gå på högstadiet i skolan för att kunna teckna ett ungdomsmedlemskap för gymträning på Hälsokompaniet.


Kan jag ta med mig barn till gymmet?

Mellan 9:30-11:30 + 13:30-15:30 har vi lite lugnare i vårt gym. På prov vill vi därför erbjuda alla nyblivna föräldrar att träna under dessa tider tillsammans med sina bebisar.

Barnet får inte vara i kryp, stå, gå stadiet då det finns risker med detta i gymmiljön. De får gärna ligga på filt eller vara i babysitter eller bilbarnstol. Barnvagnen ska stå i entrén (men får inte blockera utgången) Om barnet behöver tröstas, matas eller liknande ber vi er göra detta utanför själva träningsmiljön då det kan distrahera andras fokus från träningen.

I övrigt vg barn i vår träningsmiljön har vi en policy att det inte är tillåtet. Orsaken till detta är att om vi beviljar en förfrågan skall alla beviljas. Detta kan lätt bli rörigt och oroligt i våra träningslokaler då barn gärna vill upptäcka, prova och testa samt kanske lockas till att springa omkring på större ytor. Dessutom är inte miljön anpassad för barn att vara i vg utrustning, ljud etc.

Barn är hjärtligt Välkomna i receptionens cafédel under tiden förälder tränar. Detta är för barnets egen säkerhets skull. Det är också många av våra medlemmar som pusslar ihop och ordnar barnvakt för att få sin egentid på gymmet. Då ska det inte springa omkring andra barn i träningshallarna.
Vi rekommenderar dock inte längre tid än 75 min per tillfälle.


Får jag ha min mobiltelefon?

Av respekt till övriga medlemmar ber vi dig att inte ha med din telefon. Om du ändå måste så ska du ha den på ljudlös. Lägg fokus på din träning och lämna telefonen på annat ställe. Vid viktiga samtal, gå åt sidan och håll en diskret ton så att du inte stör någon.


Får jag ta egna bilder på min träning?
Helst inte. Tänk på att det ofta är många i som tränar hos oss och de vill kanske inte komma med på dina foton. Respektera andras integritet!


Hos oss tränar vi med rena inneskor!

Maskiner och löpband tar skada när grus kommer in i maskineriet. Under reparationstiden är maskinerna obrukbara och det är då i första hand medlemmarna som drabbas.
Reparations- och städkostnader påverkar också våra träningspriser. Det är inte heller trevligt att stretcha på en grusig matta.


Lämna träningskläder i lokalen?

Av hygieniska och utrymmesmässiga skäl ber vi dig att ta med dig dina kläder hem.

Icke Medlem

 Måste jag vara medlem på Hälsokompaniet för att få träna hos er?
Nej, det behöver du inte. Du kan träna hos oss för 150 kr/gång men då missar du en mängd medlemsförmåner.

Hur blir jag medlem?
Du kan anmäla ditt intresse för att bli medlem här så kontaktar vi dig eller ringa vår reception på 0570-10888 och boka in ett möte med våra medlemsrådgivare. När vi mottagit din anmälan kommer vi ringa upp dig och bjuda in dig till rundvisning av gymmet. OBS! Inget köptvång men vi vill hemskt gärna visa dig vad vi erbjuder och vad vi kan göra för dig.

Kan jag provträna innan jag blir medlem?
Ja! Hos oss kan du provträna gratis vid ett tillfälle när du bokar möte med en medlemsrådgivare. Du som medlem kan bjuda in någon du tycker borde komma igång eller som du vill ha som träningskompis, på en hel veckas gratis träning till värde av 450 kronor! Fyll i en enkät i receptionen eller skicka namn och telefonnummer på personen till info@halsokompaniet.se, så ringer någon av våra medlemsrådgivare upp!

Vi lämnar inte ut tillfälliga medlemskort direkt över receptionen eller drop-in utan möte med medlemsrådgivare.
Vi delar inte ut en prova-på-vecka till personer som är på tillfälligt besök och inte bor på orten.
Du kan att ta del av en prova-på-vecka vid ett tillfälle!

Kan jag följa med min vän som är medlem?
Ja! Se ovan.

Hur gör jag för att boka mig på gruppträningen?
Som medlem har du möjlighet att boka dig via vår hemsida eller app. Om du inte är medlem ännu så bokar du dig via vår reception, personligen eller genom att ringa 0570-10888 under bemannade tider (se öppettider på hemsidan).

Har ni medlemsavgift?
Nej, vi har en administrativ startavgift på 750 kr plus en kortavgift på 100 kr vid tecknande av medlemskap. Detta är en engångskostnad så länge man har ett aktivt löpande medlemskap. Vid avbrott i medlemskapet debiteras en ny startavgift.

 

KlubbSverige

Kan jag träna på andra gym?
Absolut! Vi är med i KlubbSverige som ger dig som medlem på Hälsokompaniet möjlighet att träna från 6 kr/träningstillfälle över hela landet på över 200 träningsanläggningar med KlubbSverige mobil ! Kontakta receptionen för mer information eller läs mer på ksmobil.se. Det finns även ca 40 center i Danmark.

klubbsverige_4c_212x55px

 

JAG ÄR INTRESSERAD AV EN GRATIS PROVA-PÅ-VECKA

Intresseformulär

Bokning

Hur gör jag för att boka mig på gruppträningen?
Som medlem har du möjlighet att boka dig via vår hemsida eller app. Din inloggning är ditt medlemsnummer och dina fyra sista siffror i ditt personnummer. Om du inte är medlem ännu så bokar du dig via vår reception, personligen eller genom att ringa 0570-10888 under bemannade tider (se öppettider på hemsidan).

 Måste jag förboka mig på Hälsokompaniets klasser?
Nej, det behöver du inte. Det går alldeles utmärkt att komma drop-in. Vissa klasser och under vissa perioder på året så är det hårt tryck på våra klasser så risken finns att det är fullt men vi har ett brett utbud så det går alltid att få till en annan träningsform.

Är jag säker på att få plats på klassen om jag är förbokad på ordinarie plats?
Nej, faktiskt inte. Det krävs att du har ”checkat in” / loggat in på klassen i vår kundinloggningsdator i receptionen senast 10 min innan klassens start. 10 min innan start omvandlas samtliga oincheckade platser till drop-in platser. Om det då är en drop-in kö så riskerar du att inte få plats. Det går heller inte att checka in under dessa 10 min utan hjälp från personalen. Detta är en åtgärd vi tvingats till då många bokade inte dyker upp och vi måste ge andra chansen att få lite tid på sig för att förbereda sig för passet. Om du vet om att du blir sen så ring oss och meddela det, då håller vi din plats. Bara vi vet att du kommer.

Varför kan jag inte boka mig på pass längre?
Vi har stora problem med medlemmar som anmäler sig till våra klasser men inte dyker upp. Detta leder till att vi har fullbokade klasser i förbokningen men platser kvar när klassen körs igång trots kölistor. Därför har vi tvingats införa ”straff” för de som slarvar med avbokningar. Om du missat 3 ggr så blir du passfryst. En passfrysning innebär att du fortfarande kan träna gruppträning men får då hålla tillgodo med drop-in platser och kan inte förboka dig. För att få bort passfrysningen måste du komma in och prata med receptionen så kan vi lösa upp det. Om du missat att avboka dig 9! Ggr så kommer passfrysningen att ligga kvar i 6 månader utan möjlighet att ta bort den. Du har då förbrukat ditt förtroende för att boka pass. Allt detta är till för att det ska bli så bra som möjligt för så många som möjligt. Dt handlar om att visa hänsyn. Tänk gärna, om du står på reservlista till en klass som du väldigt gärna vill vara med på –hur tidigt vill du ha reda på att du fått plats? Troligen vill alla ha så tidigt besked som möjligt.

BOKA DIG SMIDIGT VIA APPEN

HEMSIDAN

ELLER VIA TELEFON

Autogiro och Ekonomi

Hur betalar jag?
Du kan välja mellan olika betalningssätt, månadsvis dragning via autogiro eller årsvis kontant, kort direkt i kassan eller via en faktura.

Vilket datum dras medlemsavgiften via autogiro?
Vi försöker alltid debitera första gången den 28 varje månad om det inte infaller på en helgdag.

Vad händer om jag inte har pengar på mitt konto?
Om täckning saknas blir det dubbeldragning kommande månad. Om medlemmen inte väljer att komma in och betala i kassan på gymmet.

Kan jag få kvitto för friskvårdsersättning?
Självklart kan du det! Om du har autogiro kontaktar du vår reception så hjälper vi dig med ett kvitto. Har du betalt via faktura gäller den tillsammans med kontoutdrag från din bank som kvitto.

Kan jag använda friskvårdscheckar?
Det går bra. Vi samarbetar med Wellnet, Benify och Friskvårdskuponger.

Borttappat medlemskort?
Kontakta oss omgående så att vi kan spärra ditt borttappade kort. Ett nytt kort kan du köpa i receptionen för 100 kr.

Kan jag göra ett uppehåll i mitt medlemskap?
Ja, det kan du i vissa specifika fall. Vid skada och sjukdom ska ett läkarintyg uppvisas. Om du är gravid och inte kan träna behöver vi ett moderskapsintyg. Om du ska göra militärtjänstgöring eller ska arbeta på annan ort under en period så behöver vi ett intyg för detta. Från den dagen vi mottagit och bekräftat ett giltigt intyg kan uppehåll göras. Uppehållet kan vara minst 1 månad. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Vad händer efter bindningstiden?
Om du betalar ditt medlemskap med autogiro: När bindningstiden enligt det tecknade avtalet har gått ut löper avtalet på tillsvidare. Uppsägningstiden är en månad plus resterande dagar i uppsägningsmånaden.
Om du betalar ditt medlemskap med faktura: Ca en månad innan din bindningstid går ut skickar vi ut en ny faktura för kommande period. Betalas inte denna faktura avslutas medlemskapet automatiskt.

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Om du betalar ditt medlemskap med autogiro så meddelar du din uppsägning till oss i receptionen. Uppsägningstiden är en månad plus resterande dagar i uppsägningsmånaden (om du inte har bindningstid kvar) från att vi mottagit och bekräftat din uppsägning. Om du betalar ditt medlemskap via faktura kommer ditt medlemskap att avslutas automatiskt om erbjudandet med den nya periodfakturan inte betalas.

Om jag vill avsluta mitt medlemskap, räcker det att avsluta mitt autogiromedgivande till Hälsokompaniet då?
Nej! Om du har bindningstid kvar så kommer vi att skicka ut en faktura på resterande belopp, plus fakturaavgift. Om du inte har bindningstid kvar så skickar vi faktura för uppsägningstiden, d.v.s. en månadsbetalning plus fakturaavgift.

Kan jag överlämna mitt medlemskap till annan person om jag har bindningstid kvar?
Ja,visst! Men gör det i samråd med oss.

 

%

EN INVESTERING I DIG SJÄLV