LES MILLS

BODYATTACK™

Sportinspirerad konditionsträning som ger styrka och uthållighet. En högintensiv intervallträningsklass där atletiska aerobicsrörelser kombineras med styrka och stabilitetsövningar. Dynamiska rörelser och kraftfull musik motiverar Dig till att nå Dina träningsmål.

BODYBALANCE™

En perfekt blandning av tai-chi, yoga och pilates som gör Dig lugn och fokuserad. Du tränar styrka och rörlighet till skön och följsam musik. Ett lugnt sinne i en stark och smidig kropp.

BODYPUMP™

Styrketräning i grupp som utmanar Dig och gör Dig stark. Under en timme tränar Du kroppens större muskelgrupper till inspirerande musik. Du använder skivstång och viktplattor och avgör själv hur tunga vikter Du vill använda. Möjligheten att anpassa träningen till egen förmåga gör att Du kan träna BODYPUMP™ oavsett träningserfarenhet.

SH’BAM™

Det här är klassen för dig som vill svettas, dansa och ha kul. SH’BAM™ bygger på enkla heta moves till listettor och remixade gamla favoriter – helt enkelt det perfekta sättet att komma i form och samtidigt låta din inre stjärna lysa!

“Come as you are, leave as a star!”

CXWORX™

Letar du efter en kort och intensiv träning som utmanar till att förbättra din träningsnivå och samtidigt stärker och tonar din kropp? Då är det CXWORX™ du behöver! Genom dynamisk och funktionell träning med hjälp av gummiband tränar vi mage, rygg och rumpa. Detta kommer få dig både stark och till ett bättre välmående!

GRIT™ STRENGHT

Maximera din styrka! Utformat för att förbättra styrkan och öka muskelmassa. Du använder skivstång, viktplattor och din egen kroppsvikt för att jobba med alla stora muskelgrupper. Förbättra din syreupptagning, styrka och uthållighet.

GRIT™ PLYO

Maximera din spänst! Plyometriskt baserad träning, utformad för att få dig att prestera till det yttersta. Du använder dig av en låda/bräda och kombinerar explosiva hoppövningar för att förbättra explosiviteten och forma en atletisk kropp.

GRIT™ CARDIO

Maximera din förbränning!  Här använder du din egen kroppsvikt och tränar högintensivt för att förbättra din kondition. Den unika sammansättningen av rörelser ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut.

BODYJAM™

En explosion och fusion av den senaste musiken och danstrenderna. Släpp loss till ett pass med mycket attityd, höfter och ”coola moves” där Du samtidigt får effektiv konditionsträning! Kan det bli bättre?

FORTGJORT TRÄNING

FortGjort Mage Rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Med FortGjort Mage Rygg  stärker du mittpartiet på kroppen. Det finns alternativ i övningarna och du utgår alltid från din egen förmåga och dagsform.

FortGjort Box Mix

Enkel och riktigt rolig box-träning utan partner. En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer blandas med styrka och uthållighet för ben och säte med din egen kropp som motstånd. Enkel och tuff träning som ger mersmak!

FortGjort Step Mix

Här bjuds du på enkel och följsam konditionsträning på en steplåda. Små dansanta inslag sätter guldkant på FortGjort step mix som gör konditionsträningen till något utöver det vanliga.

FortGjort Step Styrka

Effektiv intervallträning för hela kroppen. Enkla och roliga steg på en steplåda varvas med styrkeövningar med fokus på ben och säte. Här får du mycket träning på kort tid.

FortGjort Rörlighet

Stretch och rörlighet står i fokus under denna rogivande träningsstund. De harmoniska rörelserna är lätta att anpassa efter dina egna förutsättningar.

FortGjort Multiträning

Består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner.

SPINNINGKLASSIKER

SPINNING-DISTANS

Konditionsträning på cykel där fokus ligger på uthållighet och förbränning. Intensiteten ligger på en jämn nivå hela passet (pratvänligt) utan att få mjölksyra. Med hjälp av Activiosystemet kan Du hålla koll på Din puls för att få en så effektiv träning som möjligt. Välj mellan Distans 45, 60 eller 90 minuter.

SPINNING-INTERVALL

Konditionsträning på cykel som är uppbyggt i intervaller mellan arbete och återhämtning. Effektivt sätt att bygga upp Din kondition på. Med hjälp av Activiosystemet kan Du hålla koll på Din puls för att få en så effektiv träning som möjligt. Finns i 30, 45 och 60 min klasser.

SPINNING-TERRÄNG

Ett utmanande cykelpass med inriktning på uthållighet. Du jobbar i längre perioder där den stora utmaningen är att försöka hålla motståndet hela tiden. Belastningen varierar precis som terrängen gör när Du cyklar ute i skogen. Med hjälp av Activiosystemet kan Du hålla koll på Din puls för att få en så effektiv träning som möjligt. Välj mellan Terräng 45 eller 60 minuter.

SPINNING- DISTANS/TERRÄNG OCH MORGONSPINNING

Detta är klasser med större valfrihet men där grunden är ett distanspass under första delen med en puls mellan 65 och 75% av maxpuls för att sedan öka intensiteten till 75 – 85% andra delen. Den som vill kan dock välja att ligga kvar i distanszonen på ca 75% hela klassen. Avslutas med nedvarvning och stretch ca 10 min.

UTETRÄNING

Jogginggrupp för Dig som vill jogga eller springa tillsammans med andra entusiaster! Samtidigt får Du möjlighet att ta del av tips eller råd om denna träningsform och pulsbaserad träning. Här får Du chansen att tillsammans med andra hitta den nivå och det tempo som passar just Dig. På plats finns alltid duktiga ledare som kan hjälpa Dig om det är något Du funderar över.

Information om plats/er som joggingen kommer att äga rum finns i gruppträningsschemat. Klicka på ”joggingrutan” och Du får information vecka för vecka var gruppen samlas. Boka gärna Ditt pass innan så ledarna vet hur många som förväntas komma till varje tillfälle.

På med joggingskorna!

EASY RUN

EASY RUN vänder sig till dig som är nybörjare eller har åallit uppe med jogging en längre tid. Vi börjar fran grunden och varvar jogg med Power Walk.

Vi hjälper dig såldes från att du kan jogga sammanhängande 1 min till sammanhängande 45 min på endast 10 veckor.

Tempot i gruppen ar ca 6:30-7:00 per km när vi joggar.

(Vi tar oss ca 5-7 km på en timme).

MID RUN

MID RUN vänder sig till dig som är någonstans mellan nybörjare och van löpare.

Tempot i gruppen är ca 6:00-6:30 per km när vi joggar.

TEMPO RUN

TEMPO RUN vänder sig till dig som springer regelbundet eller tidigare varit med i våra löpgrupper.

Här springer vi sammanhängande med ett snitt tempo på ca 5:30-5:45/km.

Funkar även att vara med om du
ligger runt 6:00 tempo också.

INTERVAL RUN

INTERVAL RUN är intervallträning i form av löpning. Alla kan vara med då upplägget ar sa att vi förhåller oss på en och samma plats hela tiden och var och en arbetar utifrån sin egen förutsättning.

F HIT RUN

F HIT RUN vänder sig till dig som vill utmana löpningen med andra inslag. Naturliga fartlekar, backträning, transport av diverse vikter, kroppsegna övningar etc. 

Terräng, redskap och upplägg varierar gång från gång. 

HK FUNCTIONAL HIT

FUNKTIONELL TRÄNING

Funktionell träning ger dig kondition, styrka, stabilitet, rörlighet, balans och koordination på samma gång och om du tränar på högre nivå även explosivitet. Med funktionell träning kopplar du ihop kroppens olika delar och tränar din kropp som en enhet. Funktionell träning är därför en träningsform som stärker det rörelsemönster du behöver för att “klara dig i just din miljö “.

Vi varierar de funktionella övningarna i ett högintensivt pass, i det vi kallar för ”Functional HIT” (Funktionell HögIntensivTräning) .  Passet ser olika ut för varje dag och ambitionen är att hjälpa dig att komma i ditt livs form för att anta vardagens utmaningar utan svårigheter. Passen består av fyra stycken delar: uppvärmning, teknik, styrka och HIT.

Passet är unikt på flera sätt, dels då alla övningar och vikter alltid anpassas efter individen och att övningar samt upplägget alltid förändras mellan passen för att få deltagarna allsidigt tränade. Träningen är effektiv och rolig! Man kan träna Functional HIT både som nybörjare och elit då man endast utgår från sig själv och sin egen kapacitet. Dessutom skapar det en stark teamkänsla när man kämpar tillsammans i mindre grupper om 12-16 delt.

CIRKELTRÄNING

EASY-LINE
I våra luftstyrda styrkemaskiner erbjuds effektiv styrketräning i grupp. Övningarna kombinerar styrketräning och konditionsträning i ett intervallupplägg med ökad förbränning som resultat. Klassen är 45 minuter. Uppvärmning sker på egen hand.

Enkelt – Du går varvet runt och jobbar både med styrka och kondition.

Effektivt – Du går igenom hela kroppen. Du behöver inte tänka på inställningar eller viktval. 

Säkert – Ju högre tempo du håller, desto mer motstånd skapar tuben på maskinen. Det är bara för dig att sätta dig och börja ditt cirkelpass.